Begravning

Igår var vi på Maunos begravning i Borås, det var väldigt stämmningfullt och vackert. Efteråt åkte vi till Maunos och Kajsas lilla fina stuga, påminner så mycket om Finland, känns faktiskt som om man var i Finland när man är i den stugan.

Var så kul att få träffa alla mina kusiner som kommit till Borås. Är ju synd att vi skulle träffas för att det var begravning men tycker allt att stämmningen var sån som Mauno hade velat ha det, alltså med mycket prat och skratt. Kände att han absolut var med oss.
Jag har ju tyvärr glömt mycket av finskan men det gick bra ändå och jag kunde nog mer än vad jag trodde att jag skulle kunna. Vi kom iaf överens om att vi inte setts på 27 år!!!!!! Oj oj vad tiden igår men det var ändå som om vi hade setts igår. Jättekul!
Så nu blir det till att spara pengar för jag vill verkligen till Finland, nu har de ju fått träffa Emma så det är inte mer än rätt att jag ska få träffa mina kusinbarn.

I bilen hem fick jag en sån där Dropskaramell av Dennis. När jag sugit en stund på den så blev det ett litet hål i den och den jäklen sög sig fast i min underläpp och satt stenhårt fast. Åh jäklar va ont det gjorde!! Men sååååå typiskt att det ska hända mig!! Hi hi hi
Sen frågar Dennis efter ett tag om jag sov där bak, men nej inte hade jag somnat, han undrade om han skulle låsa dörrarna i bilen??!! Å jag bara: Vadå vad menar du? Jo, säger han: Ha ha..om du somnar så brukar du ju gå i sömnen!!! Ha ha..va kul han är!

Ha det bra alla där ute...kram

Kommentarer
Postat av: Monica

Skönt att det gick bra med begravningen.. Och att den blev vacker & stämmningsfull..

Oj det var många årsedan ni träffades, förstår att du vill till Finland nu då..

Skoj att få träffa sina släktingar =)

Idag träffade vi Emma, var så kul =) Ha en bra helg, kram..

2009-03-13 @ 17:39:09
URL: http://danielochmonica.blogg.se/
Postat av: Din skitunge

vad skönt att höra att det gick bra i torsdags. förlåt att jag inte kom, eller förlåt och förlåt, men ja.. kände att jag inte orkade med en begravning till. :(



saknar dig skitunge!!



(mikaela hälsar!)

2009-03-14 @ 10:54:15
URL: http://musicwarrior.blogg.se/
Postat av: Katta

Hihi....roligt att han ville låsa dörrarna..haha



Jag fick INTE träffa dig..=(



Puss

2009-03-15 @ 22:13:20
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Katta

ALDRIG I HELVETES JÄVLA SKIT ATT SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SKULLE VUNNIT! =P



Ja visst var ballar av stål bra! =D Haha...de fegade ur sen haha..



Puss & Kram

2009-03-17 @ 00:00:03
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Markus

Hehe kan se mig det framför mig, susanna ute o promenera bredvid bilen

2009-03-17 @ 22:11:21
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0