Avslappning

Idag har jag varit på avslappning hos min sjukgymnast för första gången, har fått det för att jag har så förbenat svårt att slappna av!
Fick börja med att ligga på golvet, blundade och sedan gick vi nedifrån och uppåt på kroppen. Veronica pratade lugnt och stilla och som vanligt började det så klart att klia överallt och att killa i halsen. Men jag bet ihop (alltså är ju där för att slappna av) så till slut gick det bra! Sen skulle klumpiga jag upp från golvet och Veronica erbjuder sig att hjälpa mig för hon vet ju att jag har besvär av mitt diskbråck men det vill jag ju inte utan kryper fram till en stol och häver mig upp!
Sen var det dax att sitta på en stol, lägga händerna under rumpan och känna sina rumpkotor och det var ju inte alls svårt för är det nåt jag INTE har så är det en stor rumpa, så där satt jag alltså och svankade med ryggen samtidigt som jag tog ett djupt andetag, sen ut med magen när jag andades ut. Riktigt skönt faktiskt!
Sen står jag upp, håller en hand på magen och en bak på ryggen och för göra samma övning som när jag satt ner. Står alltså där och juckar med min sjukgymnast samtidigt som vi säger..Mmmmmmmmm när vi andas ut...men jag är ju torr i halsen så det låter som så här ungefär: Ööööööömmmmmöööööö!!!
Tillbaka på stolen igen får jag en ganska tjock pinne att rulla fötterna på men det går inget bra för jag har ju fotfobi..tänk bara vad många som hållt på med sina fötter på dessa pinnar. Blääää!!
Allt detta måste ju sett hur kul ut som helst men det kommer säkert att göra nytta när jag väl lärt mig att slappna av!
Nu väntar sjukgymnastik för ryggen på torsdag, får se hur det blir då...

Kramar Susanna

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jag kan verkligen se dig krypa på golvet, som augustina =D

2009-02-16 @ 19:42:26
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Jossan

Håller med föregående talare ^^

2009-02-16 @ 19:55:50
Postat av: Katta

2009-02-17 @ 12:47:30
Postat av: Katta

Haha!! Fan va jag garva när jag läste det! Kan oxå verkligen se det framför mig hur du försöker komma upp! Hahaha...



Puss & Kram

2009-02-17 @ 12:49:58
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Monica

Hahaa du är rolig du!! Nä hoppas verkligen att det gör nytta för dig & att du blir bättre!!! Kram...

2009-02-18 @ 15:04:48
URL: http://danielochmonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0