Flöshjälp

Igår var jag ju i hälsobutiken och inhandlade mig tabletter för svallningarna. Fan ta dem om de inte hjälper, de kostade 238 kr för 120 tabletter och då ska jag äta 4/dag i 2 månader sen 2/dag tills det lugnat sig!! Till det lugnat sig??!! Med min vanliga otur så håller det väl på i flera år...ja ja inget jag kan göra åt men stackars omgivningen om jag blir grinig!

I morse hade jag på tv:n och kom precis in i ett kräftkalas, tydligen hade de pratat om olika viner, öl och snapsar som passar till kräftorna. Satt en kvinna där som blandade egen snaps och programledaren frågade om man kunde ha alla slags bär när man gör snaps...vet ni vad kvinnan svara?? Jadå, det går bra bara de inte är giftiga!! Men hallå menar hon att man inte kan använda giftiga bär...det hade jag aldrig kunnat lista ut själv ju..!!!!

Ogiftiga kramar till er alla

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jaa...efterätt är något jag också vill ha sen framöver. ^^

Om jag får tro på min mor så är det mer speciellt än att få barn själv nästan.

Måste vara en häftig känsla. :o)



Ha en riktigt fin fredag idag!

Kram

2009-08-07 @ 11:53:14
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: tulipano

Som sagt, litar inte på "hälsobutiker" men hoppas dom löser ditt problem iaf.. Angående bären närmar vi oss USA mer o mer i sådana fall. Vet inte om du läst innehållsförteckningen på en del jordnötspåsar..? Det har jag. Såhär kan det stå: "Innehåll. Jordnötter, olja och salt. OBS! Kan innehålla spår av nötter."!!..haha..nähä..:) /SV: Kul att få över en "tvivlare"..haha..:) Matte och bokföring är ganska olika. Skulle t.ex. INTE sätta mig själv på bokföring då jag inte har det "ordningssinne" man oftast behöver för det.. Men som lärare för dig i lågstadiet kanske jag satt dig som kassör i "klasskassan" och fått fram dina bra sidor och på det sättet lurat dig att tycka grunderna i matte är kul. På det viset skulle din motivation till lite matte finnas iaf, kanske t.o.m. över högstadiet och gymnasiet. Och om nu din arbetsgivare idag vill du ska lära dig mer matte kanske du inte är så negativ, ser tillämpningen av det och även fast du kanske inte älskar det skulle du säkert klara en "högre nivå" bara p.g.a. den motivationen: att du är stolt över det jobb du utfört.. Varför krångla till det som sagt..:) Kram

2009-08-07 @ 14:50:15
URL: http://metrobloggen.se/tulipano
Postat av: engelsson

Haha..vi kan nog tackla en grinig Ossa

2009-08-07 @ 20:05:08
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Usch vilka dyra piller, och om man nu ska äta 4 piller/dag tills det stillat sig?

Eh..asså..då kanske man kommit så långt in i klimakteriet så det är över ändå...



Precis..som om man nu ens skulle tänka tanken at ta giftiga bär?!

Eller att någon som inte tycker om hallon eller är hallonallergiker skulle ta just det.



jisses...

Nåväl tur det inte var jag som satt där för då hade jag väl i min nervositet sagt något urknäptt..typ att man ska dela bären först ifall att de inte går ned genom halsen..typ melon och sådant.



Ha en bra dag

/A

2009-08-08 @ 08:26:50
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Christa

Hej! Allt väl? har tabletterna hjälpt nu då? Kram

2009-08-10 @ 19:34:04
URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Postat av: Patrik

Hur går det med "flöset"..? Hjälpte det du köpte? Hade. Kram /Patrik

2009-08-12 @ 02:11:42
URL: http://metrobloggen.se/tulipano

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0