Hemma igen

Ja, då är jag hemma igen efter att varit i Malmö och firat min födelsedag!
I fredagsnatt kl 00.05 hade visst Jossan ringt mig och grattat men jag minns inte det riktigt för jag sov ju...men tydligen sagt till henne "jag vill sova, jag vill inte fylla år"..och sen sovit vidare...:) Efter det så ringde det från Borås och grattades och sen ringde kusin Engelsson och bjöd på födelsefrukost och så fick jag en vacker glasskål full med godis och en kul mugg med kul skrift på...tack!!
Vid 2 bar det iväg till Malmö och Jossan klev på tåget i Kristanstad. Väl hemma hos Emma och Markus så tog jag emots med sång och presenter...pengar till digitalkamera (köpte en redan på lördagen), söta tomteflickor i trä, blommor som kommit från Monica i Borås, 3 lycktor att ha på balkongen och vackert kort som Emma scrappat.
Lite senare så åt vi god mat och ännu lite senare bjöds det bl a päronkonjak...mmm det är gott!! Sen bakade Emma rulltåta och kokosdrömmar som jag tycker så mycket om...är ju så jäkla dålig på att baka själv ju!!
I lördags så var vi handlade för Pelle, Sanna, Malin, Björn och Martina skulle komma och hälsa på, det är så bra nu när Emma och Markus bor i Malmö för då har jag min bror och hans familj nära oxå ju...:)
När vi kom hem gjorde vi bakelser på rulltårtan, på dem hade vi hallon och blåbär, fick tag på färska!! Eller rättare sagt Emma gjorde dem, sprittsade grädde snyggt på men jag la iaf på bären...:)
Vi 3 så dök då gänget upp och av dem fick jag presentkort på Guldfynd och Systembolaget och ett jättevackert halsband som Martina gjort själv...tack snälla ni, ni är gulliga...:)
Tack alla ni som gjorde min helg så bra, älskar er alla så mycket!! Särskilt tack till Emma och Markus som "ville" ha allt hemma hos er...:)

En utav dagarna så kom vi in på att prata om ålder och döden och Emma säger att folk är så jäkla rädda för döden, "inte jag säger jag", nä men FOLK säger Emma då...hi hi vilken unge jag har...:)
Ja, så kan det gå när inte haspen är DÄR som Pellebror sa, han är kul han oxå ju...:)

Som ni kanske ser så har Emma fixat ett kort på min blogg....kan tro att det är från helgen men det är ca 37 år sedan...hahahahahaha

Gladkram till er alla




Kommentarer
Postat av: Daniel

37 år? Känner som ny! :)

2009-11-10 @ 10:41:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ännelaij

Verkar som om du haft en toppenhelg!

:)

Vilka fina presenter du har fått.

Du får be Emma lära dig hur du lägger upp fler bilder på bloggen tagna med din digitalkamera.

Kram

2009-11-10 @ 13:05:47
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Jossan

Jag grattade inte bara, jag SJÖNG 00.05 och du dissar mig :P

Typiskt mig att glömma grattiskortet dock, du får det till helgen :) :)



(det var malin som hade sagt det där med att haspen inte var där, bara pelle som "återberättade")



kraaaaam :D

2009-11-10 @ 14:44:14
URL: http://josefinejossanjosse.blogg.se/
Postat av: Dansbandsfrun

Här kommer en supermega-grattis-kram i efterskott från mig!!!

2009-11-10 @ 16:23:11
URL: http://metrobloggen.se/dansbandsfrun
Postat av: Susan

Låter som om du hade en helt underbar och super härlig födelsedags helg :) Mysigt!!! Underbar familj och vänner har du! Kram på dig!

2009-11-10 @ 19:07:22
URL: http://susanreijer.blogg.se/
Postat av: Mig

Svar till Jossan: Nä nä där har du allt fel, Malin hade ju trillat framför Pelle vid garaget när han hade sagt så...så det så...:) Kram

2009-11-10 @ 23:01:17
URL: http://susannastankar.blogg.se/
Postat av: monica

Såå härligt att höra att din dag blev såå lyckad!!

Emma & Markus är så goa så :)

Hihi hoppas du blev överraskad med blommorna ler

Massa fint & bra saker du fick i present!!! Vad roligt! :)

Ha det bra kramisar från oss här =))

2009-11-11 @ 10:32:26
URL: http://bjorlida.blogg.se/
Postat av: charlotte

åh det glömde jag men du förlåter mig nog när presentkortet till bahamas kommer på posten. grattis i efterskott

2009-11-11 @ 22:39:32
URL: http://metrobloggen.se/spanat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0