Helg i Lund

Japp nu har jag tillbringat en helg hos Emma igen! Landade vid 10 och fick väcka Emma för att komma in, den stackarn hade ju jobbat natt och hade tvätt så det var ju bara till att stiga upp när mamma kom!
På eftermiddagen skulle jag gå och handla men hittar ju inte så bra så såklart gick jag vilse! Vägen tog liksom bara slut helt plötsligt men jag visste ju åt vilket håll ICA låg så jag travade på över gräsmattan och som tur så stod det en tjej och en kille där så att jag kunde fråga efter vägen. Killen tyckte jag kunde gena genom buskarna men tror nog att tjejen såg att jag var förvirrad så hon tyckte att jag skulle gå "rätt" väg! Å där hittade jag affären! På väg hem igen så blixtrade det och åskade men inget regn..trodde jag ja..himlen bara öppnade sig så där gick jag och blev totalt genomblöt genom alla kläderna! Så det var bara till att byta om och hänga de blöta kläderna på tork!
På lördagen var det då dax att bege sig in till stan. Emma bor ju vid bussändhållplatsen så vi hade några minuter att bara sitta i bussen..det var bara vi och chauffören..plötsligt kommer det en svart snygg liten sportbil med en snygging i, jag talar då om för Emma att han kollade minsann och han har nog sett sina drömmars kvinna och kommer snart att knacka på bussdörren för att tala om detta för mig..."Åhhh där är du min drömkvinna som jag letat efter"....då pöttar Emma mig i sidan och skrattar och säger att chauffören hör och tittar på mig. Jag kollar upp och ser honom i backspeglen med världens flin på läpparna....alltså så jäkla typiskt mig, inte fatta jag att jag pratade så högt!!
Väl framme i stan så var det till att bege sig till optikern igen för att få nya glasögon, de jag hade provat ut innan var ju slut i lagret men för en gångs skull så har jag tur...glasögonen fanns men de var bara slut i "min" färg så jag fick samma båge fast i en annan färg och de var ju oxå snygga!
Efter detta så gick vi bara omkring och kikade i affärer, Emma letade efter ett Wiispel men det var lite för dyrt så de skulle köpa det via nätet sen istället.
Innan vi åkte hem så beställde vi kinamat att ta med hem....biff i lök och friterade kycklingbitar..åhh va det var gott!! När vi sitter hemma och äter maten så tittar jag på bänken bakom Emma och undrar fundesamt vad det är hon har i brödkorgen? Servett säger hon då självklart..aha säger jag..jag trodde det var en massa bestick du lagt där i! Men snälla mamma säger Emma..är du säker på att du tar rätt dos av din medicin..tycker du blir mer och mer slug för varje gång vi ses..ha ha ha fan va rolig hon är!!
På söndagen bar det iväg hem igen men ska ju tillbaka om ca 10 dagar igen för att hämta mina glasögon! Undra om jag blitt nåt slugare då?? Ha ha

Kram till alla sluga och ickesluga där ute...

Kommentarer
Postat av: tulipano

SV: Precis som jag känner.. Och systemet var ju dåligt redan då eftersom du inte hittade/orkade något att fortsätta med (precis som mig).. Och egentligen har inget hänt med skolan sedan dess trots alla "varningslampor"..:( /Vilken skön helg du verkar haft.. Skulle velat se minen på chauffören..:) /Patrik

2009-07-28 @ 13:56:50
URL: http://metrobloggen.se/tulipano
Postat av: tulipano

SV: Precis vad jag menar.. Men nu långtifrån alla som gillar data men dessa är ju intresserad av annat istället..kanske vill "slöjda" lite eller göra en tidning eller..osv osv. Finns massor av intressen som kan utvecklas till ett "lärande" av annat än just det "ämnet"..:) /Patrik

2009-07-28 @ 14:39:13
URL: http://metrobloggen.se/tulipano
Postat av: Katta

Haha du e så rolig du me dina kommentarer och allt! =P Du är som mina barn på förskolan som kan få ur sig de mesta sjuka kommentarerna! Hehe...;P



Puss & Kram

2009-07-28 @ 18:54:01
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Haha, det med busschauffören var urkul!

:)

Glasögon behöver man ha..mina är urkass.

Jag ser inte utan dem men jag ser fasingen knappt med dem.



Men det är inget fel på dem säger optikern..sure...



Ha det bra

/A

2009-07-29 @ 10:55:18
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Totte

Hej du Ossa.. här har du länken med de där kuddarna...



http://www.mypillowpets.se/



Mkt nöje!

2009-07-31 @ 12:47:14
URL: http://onkeltottes.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Lund? ... min gamla adress ;-) Ändhållplats? Linero eller Gunnesbo? Ha bästa måndagen!

2009-08-03 @ 09:31:28
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Maria/kattloppan

Du verkar ha samma känsla för takt och ton som mig hahahahahaha tur att man blitt såpass gammal så man icke bryr sig utan bjuder på det hihiii

2009-08-22 @ 01:41:47
URL: http://metrobloggen.se/kattloppan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0