Glasögon

I lördags var jag och provade ut nya glasögon, progressiva blir det nu, aj aj gammal eller? Nä då bara ser lite dåligt. Hi hi
Fan det finns ju ett hav av glasögon, som tur hade jag Emma och Jossan med som smakråd så efter många om och men kunde jag till slut välja ut ett par som är långt ifrån dem jag har nu. Nöjd och belåten så skulle jag komma tillbaka om ca 10 dagar och hämta dem. Men icke, de ringde i tisdags och sa att de är helt slut i lagret och dem jag provat i affären gick minsann inte att få!! Min vanliga jäkla otur! Men inget ont som inte har nåt gott med sig, jag får ju ta ännu en tur ner till Lund och träffa Emma igen! Och det gör jag ju gärna!
Emma "hotade" att ta mig till akuten om jag inte fixade läkartid här hemma för mitt ben som jag har väldigt ont i. Så i onsdags var jag hos läkaren och fick konstaterat att jag nu fått ischias oxå. Ska ta kontakt med sjukgymnastiken och ev få akupunktur!
Förresten..vilken snyggggg läkaren det var..gjorde inte alls "ont" att han tog mig på benen och tryckte mig på rumpan..mmmm...ha ha

En sak jag undrat över en tid är varför de som syr örngotten till påslakanseten gör den där flärpen inne i örngotten så liten? Kuddstackarn vill ju bara rymma ju! Tycker nog att flärpen var längre förr..är det snålhet eller?

Kram och hoppas ni alla har det bra trots allt regnande


Kommentarer
Postat av: tulipano

Haha..så nu skaffat ny "husläkare" då..;) Är det därför du verkar ha så många "krämpor" nu..:) Tack för din fina kommentar..värmde.. Ska bli lite mer "sprutt" på mig nu igen..:) /Patrik

2009-07-18 @ 22:20:47
URL: http://metrobloggen.se/tulipano
Postat av: Katta

Se vilken tur att Emma tjata om läkarbesök så att du fick träffa en snygg läkare! ;P Hehe



Puss & Kram

2009-07-18 @ 22:34:25
URL: http://sessanspalats.blogg.se/
Postat av: Angelica

otur brukar det vara jag som har.



vill du tjäna lite extra pengar? isåfall rekommenderar jag dig att bli medlem via denna länk:

http://www.woopa.se/?ref=lollanbollan

.



2009-07-18 @ 23:36:58
URL: http://www.metrobloggen.se/sugarrush
Postat av: Ärlig

Känns bra att det finns nån som mig iaf :) Många som inte förstår att man måste ha ljud när man ska sova. Men det är så jag kopplar av :)

2009-07-19 @ 10:21:02
URL: http://www.metrobloggen.se/spygalla
Postat av: tulipano

Fått tag i läkaren än..;) /SV: Har väl själv inte varit en JA-sägare utan istället bara låtit beslut tas..men resultatet blir ju detsamma..:( /Ville verkligen känna att jag flyttar TILL nåt och inte FRÅN nåt och det gör jag nu..:) /Har ju bott i Skåne tidigare så vet lite om det. Funderar kanske på Landskrona.. Tror möjligheterna är bättre där för mig att få bostad..men får se..:) Hade. /Patrik

2009-07-19 @ 15:16:12
URL: http://metrobloggen.se/tulipano
Postat av: Monica

Hahha du är la för go ;-)) Hihi vem vet, du kanske får ont i benen väldigt snart igen ler Men turen att få samma läkare kanske inte är så stor :( hehe..

Men jag hoppas du blir av med dina bekymmer med värk osv!! Jobbigt det där!!

Vad skojsigt, en tripp ner till Emma snart igen =) Jag vill oxå åka ner till henne snart! Saknar henne :)Så typiskt att just dom bågarna var slut! Hoppas du hittar ett par nya som du gillar & blir lika förtjust i! Massa kramar till dig, från mig & familjen :))

Ps Det där med örngotten har jag aldrig funderat på :) Hehe men det är säkert så att dom blivit snålare nu,hihi... Ds Kram kram.....

2009-07-19 @ 21:35:27
URL: http://danielochmonica.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Asså jag har också proggiga glasögon och..men...de funkar inte alls!

Men inget fel på dem säger Specsavers.



Nähä då!

Jag kan inte läsa texten på burkar med dem på hur jag än kollar. tar jag av mig dem så ser jag ibland bättre än med dem på.

Och så har det varit hela tiden.



Mina förra glasögon som jag slarvade bort var bra mycket bättre trots att de inte var proggiga.



Hoppas dina är bättre.



Och örngotten ja..kanske de blitt mindre för att kuddarna ska se bulligare ut?



/A

2009-07-29 @ 10:59:58
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0